Δρ. Ιωάννης Κοκαράκης, Bureau Veritas.
Επιλογή Ιπποδύναμης και Στροφών Έλικας στη Σχεδίαση Συστημάτων Πρόωσης
“Επιλογή Ιπποδύναμης και Στροφών Έλικας στη Σχεδίαση Συστημάτων Πρόωσης”, 09 Δεκεμβρίου 2014 18:30 – 20:00, αίθουσα Διαλέξεων ΕΛ.Ι.Ν.Τ. (Σκουζέ 14, Πειραιάς).
Η λειτουργία των μηχανών ντίζελ καθορίζεται από ζεύγη ισχύος και στροφών. Ο γεωμετρικός τόπος των σημείων λειτουργίας της μηχανής καθορίζεται από τις καμπύλες της μέσης πίεσης κυλίνδρου (100% και 80% συνήθως) που σε λογαριθμική κλίμακα είναι δυο παράλληλες ευθείες με κλίση 45 μοιρών καθώς και δυο κατακόρυφες ευθείες σε σταθερές στροφές/ταχύτητα. Ο σχεδιαστής πρέπει να επιλέξει σημείο λειτουργίας μέσα στο νοητό αυτό τετράπλευρο. Η προτεινόμενη εργασία θα παρουσιάσει βασικές αρχές με βάση τις οποίες γίνεται η επιλογή σημείου λειτουργίας και η βελτιστοποιηση στροφών και διαμέτρου ελικος. Η επίδραση της κατάστασης φόρτωσης ευρίσκεται με τον συντελεστή Ναυαρχειου. Με βάση οδηγίες των κατασκευαστων προτείνεται σχέση μεταξύ ισχύος και στροφών έλικας για σταθερή ταχύτητα πλοίου και βέλτιστη απόδοση πρόωσης.
Η εισαγωγή του συντελεστή ενεργειακής απόδοσης επέχει τον κίνδυνο της χρήσης χαμηλότερων ιπποδυνάμεων ώστε ο επιτευχθείς δείκτης να είναι χαμηλότερος του απαιτουμένου. Οι νηογνώμονες σε συνεργασία με τον ΙΜΟ έχουν προτείνει και ήδη εφαρμόζεται κλιμακωτός έλεγχος της απαιτούμενης ιπποδύναμης. Η προτεινόμενη παρουσίαση επίσης θα αναλύσει τους ως άνω ελέγχους και θα αναλύσει τον τρόπο εφαρμογής της.
Το πλήρες άρθρο είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Αν είστε μέλος, παρακαλούμε εισάγετε τα στοιχεία σας για να συνεχίσετε.
Περισσότερες Διαλέξεις & Παρουσιάσεις
Πρόσφατες Διαλέξεις
Πρόσφατες Τεχνικές Παρουσιάσεις
Kατηγορίες
- Άρθρα Μελών (4)
- Δελτία Τύπου (62)
- Τελευταία Νέα (73)
- Χωρίς κατηγορία (14)