Στα πλαίσια των εργασιών της προαναφερθείσας Συνόδου σας παραθέτουμε συνοπτικά βασικά θέματα που συζητήθηκαν, κατά την προαναφερθείσα Σύνοδο και παρακαλούμε για την ενημέρωση σας.
Harmful Aquatic Organisms in Ballast Water.
Αποφασίστηκε η δημιουργία ενός “Ballast Water Review Group” στο οποίο θα παραπέμπονται τα συναφή, για εξέταση θέματα.
Air Pollution Prevention and Response.
Αποφασίστηκε επίσης η δημιουργία ενός Working Group προκειμένου να ολοκληρώσει:
- Το σχέδιο “Guidelines for exhaust gas cleaning systems” (2021 EGGS Guidelines)
- Το σχέδιο “Evaluation and harmonization of rules and guidance on the discharge water from EGGS into the aquatic environment, including conditions and areas”
- Το σχέδιο “Guidance on indication of ongoing compliance in case of the feature of a single monitoring instrument” και
- Τις τροποποιήσεις “To the 2013, Guidance of treatment of innovative energy efficiency technologies for calculation and verification of the attained EEDI”
Energy Efficiency of Ships.
- Στο σημαντικό θέμα μείωσης της ταχύτητας των πλοίων λόγω, των πολλών θέσεων/απόψεων δεν λήφθηκε κάποια Απόφαση.
- Αποφασίστηκε επίσης να επανεξεταστούν, όλα τα συναφή θέματα σχετικά με το LNG and low–and zero–carbon fuels, καθώς και ακόλουθα:
Ο ΙΜΟ να στείλει σαφές μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, για την ισχυρή θέληση του να συμβάλει στην μείωση των ρύπων μέχρι το 2050.
Να αναθεωρήσει την στρατηγική του και στόχους του, εάν απαιτηθεί μέχρι το 2030 και ίσως μέχρι το 2040.
- Η πρόταση (Kiribati, Marshall and Solomon islands) για υιοθέτηση του Σχεδίου Απόφασης “on zero emission shipping by 2050” δεν συζητήθηκε με την πρόφαση, ότι δεν υπήρχε επαρκής διαθέσιμος χρόνος, για συζήτηση.
- Η πρόταση για “Reduction of methane ship and emissions of Volatile Organic Compounds, CVOCs), θα επανεξεταστεί και ζητήθηκε από τα Κ.Μ., να συγκεντρώσουν και διαβιβάσουν περισσότερα στον ΙΜΟ στοιχεία.
- Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα, θα πρέπει να είναι σε συνάρτηση με τα υπάρχοντα βραχυπρόθεσμα μέτρα και να αποτελούν συνέχεια στην επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
- Να συνεχιστούν οι προσπάθειες για καινοτόμες λύσεις, για εναλλακτικά καύσιμα, με zero–carbon emission.
- Η πρόταση των Marshall and Solomon Islands για επιβολή “levy” στα πλοία στη φάση αυτή απορρίφθηκε, με το σκεπτικό, ότι η φορολογία αυτή, θα επηρεάσει αναμφίβολα τους ναύλους των πλοίων και κατ’ επέκταση θα επιβαρύνει φορτία και καταναλωτές των μικρών νησιών και για τον λόγο αυτό ζητήθηκε να επανεξεταστεί και η πτυχή αυτή του θέματος.
Ανάλογη ήταν και η θέση στο έγγραφο ΜEPC 77/7/17, με το οποίο το CSC, προβαίνει σε κάποιες επισημάνσεις, για την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας των Παρισίων.
Τέλος, για τα κριτήρια/προϋποθέσεις διαμόρφωσης των δεικτών ΕEΧΙ και CΙΙ, δεν πάρθηκε κάποια Απόφαση και τα συνάδει θέματα προσδιορισμού παραπέμφθηκαν σε Ομάδα Εργασίας, για περαιτέρω μελέτη/εισήγηση.
- Follow-up Work emanating from the action plan to address marine plastic litter from Ships.
- Η πρόταση των Cook Islands et al, για την υιοθέτηση του “Garbage Record Book” και στα πλοία άνω των 100 gt, με αντίστοιχη τροποποίηση του Annex V, της MARPOL (η υποχρέωση τήρησης βιβλίου είναι για πλοία άνω των 400gt), υιοθετήθηκε κατ’ αρχή από την πλειοψηφία των Κ.Μ. και δόθηκε εντολή στην PPR–Sub–Committee, να την λάβει υπόψη και στην επόμενη Σύνοδο της MEPC, να εισηγηθεί ανάλογα.
- Επίσης αποφασίστηκε να επανεξεταστεί η πρόταση των Οικολογικών Ενώσεων για εξέταση των “microplastics and anti-fouling paints”
Η επόμενη Σύνοδος της ΜEPC, προγραμματίζεται να λάβει Χώρα μέσα στον Μάιο του 2022.
Συντ. : A. Συρίγος, Αντιπρόεδρος ΕΛ.Ι.Ν.Τ.