Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό έγραφο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα «Διευκρινίσεις επί της εφαρμογής κανονισμών της Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα Πλοία (BWM 2004)» και Αρ. Πρωτ.:2323.3-2/26946/2021/14-04-21.
Όπως γνωρίζετε από 8/9/17 τέθηκε σε ισχύει η προαναφερθείσα διεθνής σύμβαση η οποία ήδη εφαρμόζεται σε όλο τα πλοία που εκτελούν διεθνή πλόες χωρητικότητας άνω των 400 gt.
Στα πλαίσια των δεδομένων αυτών σας επισυνάπτουμε το σχετικό έγγραφο του ΥΝΝΠ με το οποίο παρέχονται διευκρινήσεις για καλύτερη ενημέρωση και εφαρμογή, που διευκολύνουν αναμφίβολα τα πλοία.
Όπως θα διαπιστώσετε και εσείς στην παράγραφο 1ι και ιι του εγγράφου σαφές είναι ότι δεν εφαρμόζονται οι απατήσεις του κανονισμού Β-3 «Ballast Water Management for Ships» στις ακόλουθες περιπτώσεις εφόσον :
- Η απόρριψη έρματος και ιζήματος διενεργηθεί στη θέση από όπου προήλθε το σύνολο έρματος/ ιζήματος, χωρίς ανάμιξη αυτών με άλλα έρματα από άλλες περιοχές.
- Η παράδοση έρματος / ιζημάτων γίνεται σε ευκολία υποδοχής και
- η λήψη έρματος/ ιζήματος γίνεται σε περιοχή δικαιοδοσίας του Ελληνικού κράτους και η απόρριψή τους γίνεται πάλι σε άλλη περιοχή του Ελληνικού κράτους.
Αναφορικά με την παράγραφο 1ιιι του εγγράφου σημειώνουμε ότι πλοίο διεθνών πλόων που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί σύστημα BWMS και το οποίο πλέει από λιμένες του εξωτερικού σε Ελληνικό λιμένα, μπορεί να προβεί σε πλήρη απόρριψη του έρματος του, εφόσον πληροί τις απαιτήσεις του κανονισμού D-2.
Επίσης, εάν το πλοίο αυτό ερματίσει από Ελληνικό λιμένα ή άλλη περιοχή του Ελληνικού κράτους, μπορεί και πάλι να το απορρίψει όπως προαναφέραμε σε κάποια άλλη περιοχή του Ελληνικού κράτους.