Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.

Αποτίμηση των συμβάντων στο θαλάσσιο περιβάλλον στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ναυτικής ασφάλειας με έμφαση στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Μια σειρά αλλεπάλληλες καταστροφές στις θαλάσσιες μεταφορές και κυρίως τα τραγικά ατυχήματα των Herald of Free Enterprice και Estonia, κατέστησαν σαφές ό,τι η πρόληψη των ναυτικών ατυχημάτων δεν μπορεί να περιορίζεται στην αντιμετώπιση των βασικών αιτιών των συγκεκριμένων ατυχημάτων αλλά πρέπει να δοθεί αντίστοιχη έμφαση στην πρόληψη των ατυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό η αναφορά συμβάντων (incidents) πρέπει να επεκτείνεται και στη συγκέντρωση - ταξινόμηση και ανάλυση και των παραλίγο ατυχημάτων (near-misses).

Στο ακόλουθο άρθρο γίνεται μια προσέγγιση αποτίμησης των παραλίγο ατυχημάτων με έμφαση στον Ανθρώπινο Παράγοντα και τον Ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό. Τα παραλίγο ατυχήματα που επιλέχθηκαν να αναλυθούν προέρχονται από ναυτιλιακές που εδρεύουν στην Ελλάδα καθώς και από κοινές διαθέσιμες βάσεις δεδομένων. Το κοινό χαρακτηριστικό όλων των συμβάντων είναι ότι είναι ανώνυμα στο πλαίσιο μιας θετικής κουλτούρας ασφάλειας (no-blame culture), που ευνοεί την ανώνυμη αναφορά σχετικών συμβάντων με την ασφάλεια. Δεδομένου ότι η έμφαση δόθηκε στα συμβάντα ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού απαιτήθηκε μια μεγάλη συλλογή συμβάντων (περισσότερα από 9000), προκειμένου να επιλέγουν και να αναλυθούν 431 συμβάντα. Η ανάλυση βασίζεται στην εφαρμογή κατηγοριών και στην ταξινομία «Technique for Retrospective and predictive Analysis of Cognitive Errors (TRACEr)».

1. SYNOPSIS

In this paper the statistical analysis of 431 incidents is presented. The analysis is based on the application of a set of categories according to the taxonomy of the Technique for Retrospective and predictive Analysis of Cognitive Errors (TRACEr) to ship incident investigation. The source of data includes near-misses data from shipping companies, and publically available incidents reports such as MARS and CHIRP.

The scope of this paper is to highlight the weaknesses in Crew-Centred Design (CCD) issues mainly in bridge, engine room and deck. In order to spotlight these weaknesses the final populated data were selected from over 9000 near-misses from shipping companies and 1200 incidents from publically available incidents reports. The incidents that finally selected were those that seemed to occur for factors related to inadequate ship design and human error.

Το πληρες άρθρο είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Αν είστε μέλος παρακαλούμε συνδεθείτε με τον κωδικό σας.
Για να γίνετε μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. ακολουθήστε τις οδηγίες στις Εγγραφές Μελών
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

TRAINING WORKSHOP, ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ «ΕΛΙΝΤ» / «MAR.TEC.M.A.» / «Ε.Ε.Δ.Ε.» ΣΤΙΣ 19 & 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Περισσότερα...
Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Περισσότερα...
Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ TOY 9ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΥΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Περισσότερα...
Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013

ΕΣΠΕΡΙΔΑ – “HEPHAESTUS 2013” ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/03/2013

Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...