Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.

Αξιολόγηση Εφαρμογής του κώδικα ISM. Δέκα χρόνια μετά, έχουμε φθάσει στην Ιθάκη ή παραμένουμε ζαλισμένοι από το ταξίδι;

Απόστολος Μπελόκας, B.Sc (Eng), M.Sc(Eng), MBA,
Διευθύνων Σύμβουλος, International Business Solutions S.A.

1.    ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Μία Συστηματική αξιολόγηση Εφαρμογής του Κώδικα ISM στην ποντοπόρο ναυτιλία και η επίδρασή του σε θέματα Ασφάλειας επί του πλοίου, Προστασίας Περιβάλλοντος και ικανότητας/εκπαίδευσης των πληρωμάτων. Σημεία προόδου και υστέρησης.

Όπως είναι γνωστό ο Διεθνής Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης (ΔΚΑΔ), γνωστότερος και ως ISM μπήκε σε εφαρμογή την 1/7/1998 μαζί με μία μεγάλη σειρά κανονισμών που αφορούσαν κυρίως τα Bulk Carriers πάνω από 150 μέτρα (εφαρμογή BLU Code, loadicator κλπ.).

Η εφαρμογή του κώδικα εδώ και μία δεκαετία θα πρέπει να εξεταστεί σε σχέση με μία σειρά από παραμέτρους όπως αναλύονται παρακάτω :

1.1 Τι ακριβώς σημαίνει ασφάλεια, πώς επηρεάζεται ;

Σύμφωνα με την παράγραφο 1.2.1 του κώδικα

Ο αντικειμενικός σκοπός του Κώδικα είναι να διασφαλίσει την ασφάλεια στη θάλασσα, την προστασία της ανθρώπινης ζωής από τραυματισμούς ή την απώλεια ανθρώπινης ζωής και την αποφυγή πρόκλησης ζημιάς στο περιβάλλον, συγκεκριμένα στο ναυτιλιακό περιβάλλον και την περιουσία του πλοίου.

ISM Code, para 1.2.1

Είναι επομένως λογικό να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα του κώδικα με βάση τις πιο πάνω αρχές.

Ένα από τα βασικά προβλήματα που προκύπτουν στην περίπτωση που διερευνώνται θέματα ασφαλείας είναι ο ορισμός της ασφάλειας αυτής κάθε αυτής. Μιλάμε για ασφάλεια αλλά μπορούμε να ορίσουμε τι ακριβώς σημαίνει ασφάλεια ;

Ο IMO δεν έχει δώσει επίσημα κάποιο ορισμό παρότι έχει εκδώσει τον περίφημη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (Σύμβαση SOLAS).

Ο πλέον πλήρης ορισμός που υπάρχει στη διεθνή βιβλιογραφία δίνεται από τον Kuo:

Safety is a human perceived quality that determines to what extent the management, engineering and operation of a system is free of danger to life, property and the environment

H Ασφάλεια είναι μία ανθρωπίνως αντιληπτή ιδιότητα που καθορίζεται από το βαθμό κατά τον οποίο η διαχείριση ο σχεδιασμός και η λειτουργία ενός συστήματος είναι ελεύθερα κινδύνων για τον άνθρωπο, τα υπάρχοντα και το περιβάλλον.

Το πληρες άρθρο είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Αν είστε μέλος παρακαλούμε συνδεθείτε με τον κωδικό σας.
Για να γίνετε μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. ακολουθήστε τις οδηγίες στις Εγγραφές Μελών
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

TRAINING WORKSHOP, ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ «ΕΛΙΝΤ» / «MAR.TEC.M.A.» / «Ε.Ε.Δ.Ε.» ΣΤΙΣ 19 & 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Περισσότερα...
Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Περισσότερα...
Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ TOY 9ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΥΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Περισσότερα...
Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013

ΕΣΠΕΡΙΔΑ – “HEPHAESTUS 2013” ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/03/2013

Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...