Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.

Auxiliary Sail Propulsion System (ASPS)

Auxiliary Sail Propulsion System (ASPS)
Με την τεχνολογική καινοτομία αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας από τα πλοία ως συμπληρωματική ισχύς πρόωσης, γνωστή ως Auxiliary Sail Propulsion System (ASPS),  εγκαθίστανται  στο κατάστρωμα του πλοίου δύο σταθερά ιστία ύψους 35μ. έκαστο, τα οποία φέρουν τρία αεροδυναμικά πτερύγια. Οι ιστοί περιστρέφονται αυτόματα προκειμένου να ανιχνεύσουν τη δύναμη του επικρατούντος ανέμου και καθώς η ταχύτητα και ο προσανατολισμός του ανέμου αλλάζει, το σύστημα αναπτύσσει ισχύ που επιτρέπει τη μείωση της μηχανικής ισχύος του πλοίου ώστε να διατηρείται η επιθυμητή ταχύτητα, επιτυγχάνοντας έτσι εξοικονόμηση καυσίμων.
Το project χρηματοδοτείται από κοινοπραξία πέντε μεγάλων φορέων της ναυτιλίας WINDSHIP, ενώ ο Lloyd’s Register  ανέλαβε να εκπονήσει  μια ανεξάρτητη αξιολόγηση του συστήματος ASPS. Ερευνήθηκε η απόδοσή του συστήματος ASPS σε φορτηγό πλοίο supramax και αποδείχτηκε ότι μπορεί να καλύψει το 50% των αναγκών του συστήματος πρόωσης του πλοίου, υπό κατάλληλες συνθήκες, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμων κατά 30%.
Ο σχεδιαστής του συστήματος ASPS, Simon Rogers, δήλωσε ενθουσιασμένος από το project διότι εφαρμόζει τους σύγχρονους κανόνες ιστιοπλοΐας στο σχεδιασμό μελλοντικών πλοίων.
Ο εκπρόσωπος  της κοινοπραξίας Lars Carlsson και τέως Πρόεδρος της Concordia Maritime  επεσήμανε ότι τα τελευταία 10 χρόνια έχει κατασκευαστεί ένας στόλος εμπορικών πλοίων που καταναλώνουν 15% περισσότερα καύσιμα σε σύγκριση με τα πλοία που ναυπηγούνται σήμερα. Εξάλλου οι ναυλωτές προτιμούν πλέον τα πλοία χαμηλής κατανάλωσης καυσίμων για οικονομικούς και περιβαντολογικούς λόγους. 
Ο Robert Elliot, εκ μέρους του διεθνούς νομικού γραφείου Linklaters  και μέλος της κοινοπραξίας, πρόσθεσε ότι η δυνατότητα μετασκευής σημαντικού μέρους του εμπορικού στόλου θα βοηθήσει τόσο τη ναυτιλία όσο και τους χρηματοδοτικούς φορείς.
Τέλος ο Paul McStay, ως συντονιστής για την υλοποίηση του project εκ μέρους του LR , δήλωσε ότι ο νηογνώμονας εργάζεται στενά με την κοινοπραξία για την κάλυψη της ταξινόμησης, της εγκατάστασης και του σχεδιασμού του συστήματος καθώς και τη λειτουργική επαλήθευση και ασφάλειά του σε πραγματικές συνθήκες.  Κατέληξε δε ότι η αιολική ενέργεια δεν είναι νέα τεχνολογία για τη ναυτιλία, αλλά είναι συναρπαστικό αν αυτή η ιδέα αξιοποιηθεί από τη σύγχρονη γνώση της τεχνολογίας για να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στην ενεργειακή απόδοση της ναυτιλίας.
 
Source: Lloyd’s Register   journal Horizons, Issue 38, September 2013
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

TRAINING WORKSHOP, ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ «ΕΛΙΝΤ» / «MAR.TEC.M.A.» / «Ε.Ε.Δ.Ε.» ΣΤΙΣ 19 & 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Περισσότερα...
Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Περισσότερα...
Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ TOY 9ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΥΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Περισσότερα...
Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013

ΕΣΠΕΡΙΔΑ – “HEPHAESTUS 2013” ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/03/2013

Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...