Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.


Any activity developed on water, in water and at the bottom of the sea uses marine technology

Any activity developed on water, in water and at the
bottom of the sea uses marine technology

An interview with Konstantinos Kalogeropoulos
Vice President of H.I.M.T.
Hon. Consul General for Malta
Master Mariner – LLM (Soton)

Mr. Konstantinos Kalogeropoulos, Vice President of H.I.M.T., presents his views on the importance of promoting the
Marine Technology advances in Greece and the need to further enhance the role of young researchers.

This year you organized the Annual Meeting of Marine Technology for the 11th consecutive year. Why did you choose to focus on Blue Growth?
Our Annual Meeting is currently a flagship event for promoting Marine Technology advances in Greece and this is why it is
supported by the majority of the shipping industry. Each year, the Meeting attracts shipping executives, business partners, the
public sector and of course the Academia. The title of 2017 was "Boosting Blue Growth: The Marine Technology Factor". The meeting’s theme was broader this year including technological developments related to all kinds of maritime economic activities. The main reason is simply one; any activity developed on water, in water and at the bottom of the sea uses marine technology. Besides, Greece is not only a
maritime country but also a coastal one, so the sea is a vital component of its development.

What are the Annual Meeting’s main conclusions?
The main conclusions emerged from the Round Table of the conference, entitled “Autonomous ships and digitalization”. During the session, distinguished field professionals developed the individual parameters of the subject including technological feasibility, ship management, regulations etc. The autonomous ship has left the sphere of imagination, and now existing technology allows us its implementation
and for this reason, we see many pilot applications, especially in North Europe. However, there are many difficulties such as the lack of an appropriate legislative regime to regulate mostly operational issues and cyber security, while at the same time managerial aspects are expected to arise from the transition of shipping offices to control and management centers. Similarly, human resources education and training and of course social acceptance are additional parameters that require particular attention. As it turned out, technological developments change the nature of shipping, but as it was stated the greatest threat would come from our resistance to adapt.

What are the future goals of H.I.M.T?
H.I.M.T.’s primary goal is to strengthen our institution’s relations and cooperation with universities and institutions in Greece and abroad. Recently we have developed a network of collaboration with European and International Institutes and other Marine Technology Bodies such as the IMAM, the Confederation of European Maritime Technology Societies (CEMT), the Society of European Maritime Technology Societies (CEMT) Naval Architects & Marine Engineers (SNAME) and the Royal Institute of Naval Architect (RINA). In particular, regarding SNAME, a Cooperation Protocol was signed in April 2017 with the Greek Department aiming at the exchange of information and know-how,
and the development of joint activities. In addition, H.I.M.T aims at further enhancing the role of young researchers, and hence we plan to develop a specialized campaign to attract more young scientists through introducing awards for the “Young Scientist of the Year” and the “Best Scientific Paper” to our Annual Meeting. In the same context, we are in the process of designing a regional initiative to foster scientific thinking and excellence in the Eastern Mediterranean. Furthermore, we focus on enhancing collaboration with International associations and presently we have started cooperating with BIMCO in the field of Regulation processing.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ- Εκδήλωση Κοπής Πρωτοχρονιάτικης Πίτας 2018


Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας
Μιχαήλ Μαντζαφός και τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν
στην «Εκδήλωση Κοπής Πρωτοχρονιάτικης Πίτας 2018»
η οποία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Εκδηλώσεων του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. Σκουζέ 14, Πειραιάς, 3ος όροφος την
Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018,
ώρα 18:30.

Υ.Γ. Κατά την διάρκεια της Εκδήλωσης θα παρατεθεί ελαφρύ “Catering” με την ευγενική χορηγία της εταιρίας Technava S.A..

Μιχάλης Μαντζαφός: Στηρίζουμε την ελληνική ναυτιλιακή καινοτομία


«Το ΕΛΙΝΤ ιδρύθηκε το 1973 από το όραμα και την επιθυμία ναυπηγών και μηχανολόγων συναδέλφων, οι οποίοι είχαν σπουδάσει κυρίως σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης και ήθελαν να δημιουργήσουν ένα Ινστιτούτο/Λέσχη κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών. Η προσπάθεια αυτή διήρκησε σχεδόν 10 χρόνια καθώς οι πρώτες ενέργειες για την ίδρυση του Ινστιτούτου ξεκίνησαν το 1964.
Ωστόσο,το αρχικά περιορισμένο ενδιαφέρον, αλλά και τα εμπόδια της ελληνικής νομοθεσίας δεν επέτρεψαν την ίδρυση του ΕΛΙΝΤ νωρίτερα. Όπως διαπιστώνεται, αυτό που χαρακτήριζε και χαρακτηρίζει τα μέλη του ΕΛΙΝΤ είναι η αφοσίωση και η αγάπη για τη ναυτική τεχνολογία αλλά και η επιθυμία, παρά τα όποια διαχρονικά προβλήματα και εμπόδια, να αναπτυχθεί ο κλάδος περαιτέρω στην Ελλάδα. 45 χρόνια μετά, οι ίδιες αρχές, το ίδιο όραμα αλλά και οι ίδιες ανάγκες οδηγούν τις δράσεις μας».

Ποιοι είναι οι στόχοι των συνεδρίων του ΕΛΙΝΤ;

«Πρωταρχικός στόχος του Ινστιτούτου είναι η προαγωγή της ναυτικής τεχνολογίας με την παρουσίαση λύσεων και μεθόδων που αφορούν σε όλο το φάσμα των λειτουργιών ενός πλοίου, από τον σχεδιασμό και την τεχνική υποστήριξη. Διαχρονικός στόχος του ΕΛΙΝΤ είναι να αποτελέσει τον κοινό “τόπο” συνάντησης όλων των τεχνολογικών εταίρων, προσφέροντας τη δυνατότητα να παρουσιαστούν νέες καινοτόμες ιδέες και συνδέοντας την επιστημονική κοινότητα με την αγορά.

Είναι λυπηρό αν σκεφτεί κανείς ότι η Ελλάδα, αν και κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, “εισάγει τεχνολογία” από άλλες χώρες. Η διαπίστωση αυτού του κενού άλλωστε ήταν και ένας από τους λόγους που το Ινστιτούτο καθιέρωσε το 2007 την Ετήσια Συνάντηση Ναυτικής Τεχνολογίας, για να δώσει βήμα στους Έλληνες επιστήμονες και τεχνολόγους να παρουσιάσουν τις προτάσεις και λύσεις τους στη ναυτιλιακή κοινότητα και περαιτέρω να διευκολύνει την επαφή και να ενισχύσει την επικοινωνία όλων των εμπλεκόμενων μερών. Η ετήσια συνάντηση αποτελεί την κορωνίδα των δράσεών μας. Ωστόσο, το ΕΛΙΝΤ για να πετύχει το σύνολο των σκοπών του διοργανώνει και κατά τη διάρκεια του έτους διάφορες δραστηριότητες όπως παρουσιάσεις, σεμινάρια, συμπόσια, διαλέξεις κ.λπ.».

Δημιουργείται η εντύπωση ότι η ναυτιλία από τεχνολογική σκοπιά βρίσκεται σε μία μεταβατική περίοδο, τουλάχιστον όσο πυκνώνουν οι δημοσιεύσεις για τα «αυτόνομα» πλοία. Πώς αντιμετωπίζει το Ινστιτούτο τις εξελίξεις αυτές; Ποια η συμβολή του στην εξέλιξη της ναυτικής τεχνολογίας;

«Το “αυτόνομο πλοίο” είναι μία πραγματικότητα. Μέλη μας συμμετέχουν με τους οργανισμούς και τα ιδρύματά τους στη διεθνή έρευνα που αφορά όχι μόνο στα αυτόνομα πλοία, αλλά σε όλες τις έρευνες που θα επηρεάσουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας. Με αυτόν τον τρόπο το ΕΛΙΝΤ έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει και να διοχετεύει όλες τις τελευταίες τάσεις στα μέλη του και τη ναυτιλιακή κοινότητα συνολικά.

Επειδή η τεχνολογία των “αυτόνομων πλοίων” κυριαρχεί στις νέες κατασκευές, το Ινστιτούτο θεώρησε σημαντικό να εντάξει το θέμα “Towards the Autonomous Ship and Digital Shipping” στη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας, στην οποία θα συμμετέχουν σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας. Το ΕΛΙΝΤ παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις και διαχρονικά έχει συμβάλει σημαντικά στην προώθηση της ελληνικής ναυτιλιακής τεχνολογίας. Έχει διοργανώσει μεγάλο αριθμό εκδηλώσεων σε θέματα ναυπηγικής έρευνας και κανονισμών, σε συνεργασία με το ΕΜΠ και το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς και σημαντικό αριθμό παρουσιάσεων ενημερωτικού χαρακτήρα σε θέματα ναυτικής τεχνολογίας, σε συνεργασία με μεγάλα ναυπηγεία και λοιπούς κατασκευαστικούς οίκους του εξωτερικού, με τη μορφή συμποσίων, ημερίδων, σεμιναρίων, διαλέξεων κ.λπ. Τα έτη 2011 και 2013 το ΕΛΙΝΤ διοργάνωσε το forum “HEPHAESTUS” για την προβολή των εξαγωγών ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών προς ναυπηγικούς φορείς της Άπω Ανατολής. Παράλληλα διατηρεί βιβλιοθήκη με βάση δωρεές μελών του, προσβάσιμη από κάθε ενδιαφερόμενο, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς και αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, ενώ κατά καιρούς έχει υποστηρίξει (μέσω μελών του) την ελληνική αντιπροσωπεία στις εργασίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) καθώς και άλλων σημαντικών διεθνών φορέων».

Είναι η 11η χρονιά που διοργανώνεται η ετήσια συνάντηση του ΕΛΙΝΤ. Τι προσδοκίες υπάρχουν;

«Πέρυσι το ΕΛΙΝΤ έκλεισε 10 χρόνια επιτυχημένων διοργανώσεων. Η πρώτη ετήσια συνάντηση διοργανώθηκε το 2007 και ο λόγος για τον οποίο ονομάστηκε έτσι ήταν διότι το όραμα της πρώτης οργανωτικής επιτροπής ήταν το ετήσιο αυτό γεγονός να είναι μια ευκαιρία για την ουσιαστική επαφή όσων δραστηριοποιούνται στη ναυτική τεχνολογία.

Η συνάντησή μας αποτελεί πλέον το σημαντικότερο ετήσιο γεγονός για την ανάδειξη και προώθηση τεχνολογικών θεμάτων που αφορούν την ελληνική ναυτιλία, από την καινοτομία μέχρι την πρακτική εφαρμογή. Το συνέδριο υποστηρίζεται από το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής κοινότητας προσελκύοντας εξειδικευμένα στελέχη αλλά και ενδιαφερόμενους από τις επιχειρήσεις, τον ακαδημαϊκό χώρο και τον δημόσιο τομέα. Ο τίτλος της φετινής συνάντησης είναι “Boosting Blue Growth: The Marine Technology Factor”. Η θεματολογία είναι πιο ευρεία καθώς περιλαμβάνει τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών και γενικά θαλάσσιων δραστηριοτήτων. Αποτελεί πλέον κοινή διαπίστωση ότι όλες οι δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα είτε στην επιφάνεια είτε μέσα στη θάλασσα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης. Η χώρα μας σχεδόν στο σύνολό της είναι ένα παράκτιο κράτος, με πληθώρα θαλάσσιων δραστηριοτήτων. Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν παράλληλα με τις νέες τεχνολογίες να μη συμπεριλάβουμε τις τεχνολογικές εξελίξεις σε πλωτές εξέδρες, υπεράκτιες, ανεμογεννήτριες κ.λπ. όπως προστάζουν οι σύγχρονές εξελίξεις. Άλλωστε όλες αυτές οι δραστηριότητες αποτελούν αντικείμενο της ναυτικής και θαλάσσιας τεχνολογίας».

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον του ΕΛΙΝΤ;

«Βασικός στόχος του ΕΛΙΝΤ είναι να ενισχυθεί η εξωστρέφεια του Ινστιτούτου και να ενισχυθεί περαιτέρω η διασύνδεσή μας με αντίστοιχα ιδρύματα και φορείς του εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό αναπτύσσουμε συνεργασίες με αντίστοιχα ευρωπαϊκά και διεθνή ινστιτούτα και φορείς προώθησης της ναυτικής τεχνολογίας, όπως το Διεθνές Ναυτιλιακό Τεχνολογικό Συνέδριο Μεσογειακών Χωρών (IMAM), η Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Φορέων Ναυτικής Τεχνολογίας (Confederation of European Maritime Technology Societies-CEMT), η Society of Naval Architects & Marine Engineers (SNAME) και το Royal Institute of Naval Architect (RINA).

Ειδικότερα, όσον αφορά τη SNAME, τον Απρίλιο του 2017 υπογράφηκε πρωτόκολλο συνεργασίας με το ελληνικό τμήμα, πρόεδρος του οποίου είναι ο κ. Γ. Κοκκαράκης, με στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη κοινών δράσεων.

Επιπλέον, το ΕΛΙΝΤ έχει διοργανώσει τρεις φορές, με ιδιαίτερη μάλιστα επιτυχία, το συνέδριο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Ένωσης της Μεσογείου, της οποίας αποτελεί ιδρυτικό μέλος και με αδιάλειπτη παρουσία στα ανώτερα όργανα διοίκησης της Ένωσης. Φέτος το Ινστιτούτο υπέβαλε υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση της διοργάνωσης του ετήσιου συνεδρίου του ΙΜΑΜ. Όπως αντιλαμβάνεστε, υπάρχει όχι μόνο διασύνδεση, αλλά και πολύ στενή συνεργασία».

Πώς θα χαρακτηρίζατε το επίπεδο του ελληνικού επιστημονικού δυναμικού που δραστηριοποιείται στο ναυτιλιακό και παραναυτιλιακό τομέα;

«Το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό είναι αναμφισβήτητα ιδιαίτερα υψηλό. Δυστυχώς, η κρίση των τελευταίων ετών και ταυτόχρονα η συγκυρία της μη λειτουργίας των ελληνικών ναυπηγείων είχαν ως αποτέλεσμα τη διαρροή αξιόλογου και καταρτισμένου προσωπικού σε ναυπηγεία και επιστημονικά ιδρύματα του εξωτερικού.

Το υφιστάμενο δυναμικό φυσικά απορροφάται από την ελληνική ναυτιλία και θεωρώ ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας. Ωστόσο, αν η Ελλάδα θέλει να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις της ναυτιλιακής τεχνολογίας πρέπει να επενδύσει στην έρευνα και να κρατήσει τα ελληνικά μυαλά στη χώρα μας, προσφέροντας τις ανάλογες συνθήκες».
Λάμπρος Καραγεώργος



Γιώργος Βοζίκης: “Με συνέργειες και ενημερωτικές ημερίδες ο ΕΛΙΝΤ προωθεί την ναυπηγική και ναυτική μηχανολογία”

Με στόχο την ανταλλαγή επιστημονικών γνώσεων και πληροφοριών ο ΕΛ.Ι.Ν.Τ. αναπτύσσει συνέργειες και ενημερωτικές ημερίδες για την βελτίωση της τεχνικής νομοθεσίας και κανονισμών ασφάλειας.
Στο πλαίσιο αυτό ο γενικός γραμματέας κ. Γιώργος Βοζίκης στην συνέντευξη που ακολουθεί περιγράφει τις δράσεις του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. και αναφέρεται στους στόχους της Ετήσιας Συνάντησης Ναυτικής Τεχνολογίας 2017 στις 12-13 Δεκεμβρίου.


An interview with Prof. Kostas Spyrou Dean, School of Naval Architecture and Marine Engineering, National Technical University of Athens

The future of Marine Technology is boundless,
particularly for a country like Greece

Technology is becoming more and more influential for
the global shipping industry. In this context, academic
institutions could play an important role and provide
innovative solutions for the broader marine industry.

For the 11th consecutive year, the Hellenic Institute of Marine Technology(HIMT) organises its Annual Meeting,
which is considered as the meeting point for all Greek marine technologists. What is this year theme for this event? What are your expectations?
Thank you very much for the opportunity to promote this important maritime technology event for Greece. The central theme for 2017 is: “Boosting Blue Growth: The Marine Technology Factor“. As is obvious from the title, we want to stress the importance of marine technology for blue growth, especially for our country. We invited contributions for several sub-topics and we are happy to have included in this year’s programme worthwhile contributions for topics such as, The design and operation of ships and offshore units, Ship propulsion and auxiliary machinery, Modern fuels and environmental footprint, Fleet maintenance and repair, Offshore wind farms, and others. The aim of the HIMT Annual Meetings is to bolster closer collaboration between the academia and the industry, triggering new marine technology initiatives in Greece.
Hence, we would like to encourage novel ideas with good potential for development and synergies within the Greek business environment.

What do you believe to be the future of the Marine Technology and in what way do you think it will affect the shipping industry?
The future of Marine Technology is boundless, particularly for a country like Greece which has access to abundant resources from its marine environment. This is a key driver for the development of our country which has not been even touched yet. On the other hand, technology is becoming more and more influential for the global shipping industry. Traditionally, this industry has been a conservative one and, in the past, it resisted the rapid introduction of technological innovation. This is no longer the case however and the smart use of technology can, and will do more so in the future, affect competition and change the status quo in the market. New fuels and materials, automation, better efficiency, safety and environmental friendliness, these all rely heavily on scientific knowledge and have a strong technological interface.

What do you consider to be the role of academic research in the promotion of Greek Marine Technology?
The main hub for academic research in marine technology in Greece is the Nation- The future of Marine Technology is boundless, particularly for
a country like Greece Technology is becoming more and more influential for the global shipping industry. In this context, academic institutions could play an important role and provide innovative solutions for the broader marine industry. MARINE TECHNOLOGY An interview with Prof. Kostas Spyrou Dean, School of Naval Architecture and Marine Engineering, National Technical University of Athens al Technical University of Athens, especially the School of Naval Architecture and Marine Engineering where I belong. Whilst the School has a great reputation in Greece and internationally for its educational and
research activities, and whilst it also sits next to a world-class shipping community, the collaboration with the industry has been minimal. We all need to do more towards bringing these two worlds closer; above all the public sector needs to nurture the environment for such interaction. In the current
marine/maritime sector, the requirements set by the competition, as well as by the society itself, become more and more difficult to satisfy. Academic  research combining excellence with relevance can provide solutions, triggering also the development of technological infrastructure in the country. For the time being, our research benefits those who can appreciate its value, and unfortunately they are mostly located abroad. As a university
we export knowledge and graduates. It is pity that our country cannot gain enough from of its academic institutions.

Are there any cooperations between the HIMT and the European Marine and Maritime Technology Societies?
The H.I.M.T. has developed a number of national and international cooperations. In particular, three years ago it joined the Confederation of European Maritime Technology Societies, also hosting one of their meetings here in Athens. Sitting next to some of the most traditional societies of Europe is an important recognition for the HIMT. Actually, the Institution already plays an important role in this group. Moreover, we recently signed a memorandum of understanding with the Royal Institution of Naval Architects (the British society which is also the oldest society of its kind in the world) and we plan to organize a joint workshop with them during the Posidonia exhibition. I trust that the promotion of cooperation with other societies will be continued and strengthened in the future.

What do you consider to be the impact of the HIMT upon the development and promotion of Marine Technology?
The impact of an institution like the HIMT is not easily measurable. As a knowledge society, its work is orientated towards the dissemination of knowledge, i.e. novel ideas and techniques to spread to the practicing engineer, and also, to provide an outlet for interesting academic work to reach a more general audience. We provide a forum for having constructive debates on new and existing methods, without influences from economic, political or other factors. My feeling is that, in Greece, we lack the culture of open scientific enquiry on technological issues and our society can contribute towards having a more objective assessment of new marine technologies. On the other hand, we are proud that certain ideas firstly discussed within a narrow circle at the HIMT, eventually gained wider support; such as, the promotion of the use of Greek marine equipment on newbuildings of Greek ownership.

17o “NAVIGATOR 2017” – “The Shipping Decision Makers Forum”

Την Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2017, το ΕΛ.Ι.Ν.Τ. συμμετείχε ως ομιλητής στο 17ο Ναυτιλιακό Forum της NAVIGATOR δια του Προέδρου του κ. Μιχαήλ Μαντζαφού, με θέμα : “The Shipping Decision Makers Forum”, το οποίο διεξήχθη στο HELLAS Liberty,  στοχεύοντας στην εξέταση της βαρύνουσας σημασίας των λιμένων και της εφοδιαστικής αλυσίδας για τη βιομηχανία της ναυτιλίας, αλλά και τις ευκαιρίες που προσφέρει η βιώσιμη καινοτομία. Ο κ. Μαντζαφός ανέπτυξε το θέμα της καινοτομίας στην Ναυτιλία, δίνοντας έμφαση στην ενότητα της συνεργασίας όλων των ενδιαφερόμενων μερών της Ναυτιλιακής κοινότητας,  με σκοπό την προώθηση της Ελληνικής Τεχνολογίας Παγκοσμίως.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου αναφέρθηκε στην Ετήσια Συνάντηση Ναυτικής Τεχνολογίας την οποία διοργανώνει του Ινστιτούτο  στις 12 και 13 Δεκεμβρίου 2017, δίνοντας την δυνατότητα να παρουσιαστούν και να προωθηθούν καινοτόμες λύσεις μέσω της ανταλλαγής  απόψεων  σχετικά με τις παρούσες και τις μελλοντικές εξελίξεις στον Ναυτιλιακό χώρο.
Τέλος, ο κ. Μαντζαφός  υπογράμμισε ότι οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν συλλογική προσπάθεια και ευχήθηκε για την μελλοντική επίτευξη μιας καινοτόμου βιώσιμης Ναυτιλίας.

Presentation of 2016 "Confederation of European Maritime Technology Societies (CEMT)" Award

PRESS RELEASE                                    
11 September 2017
"Presentation of 2016 "Confederation of  European  Maritime Technology Societies (CEMT)" Award to Mr René Berkvens CEO Damen Shipyards Group"

The 2016 CEMT Award was presented by Trevor Blakeley, Chief Executive of the Royal Institution of Naval Architects and Chairman of the Confederation of European Maritime Technology Societies to René Berkvens, Chief Executive of Damen Shipyards Group on 24 Aug 2017 at Damen Group Headquarters.

Over the past 30 plus years, René Berkvens has held many different appointments in the Damen Shipyards Group. These started with sales which took him to Africa. Subsequently, he became Director for the Americas, developing long term relations, particularly with Brazil.

Later he managed the largest subsidiary of the Damen Shipyards Group, designing and constructing dedicated to the design and construction of workboats and security craft. From there he was appointed Vice President of the Damen Group, responsible for the naval division and mega yacht building activity.

Since 2006, René Berkvens has been the Chief Executive Officer of the Damen Shipyards Group with overall responsibility for its operation. During this time the Group has doubled its turnover and acquired 15 companies in shiprepair, newbuilding and engineering.

However, whilst Damen Shipyards Group’s commercial success is a measure of his achievement, equally so is the research and development which has become a key part of the Group’s success, enabling the innovation which is that key to success in the maritime industry. Damen Shipyards Group’s willingness under his leadership to explore and adopt new technologies has been notable.

But the Award is not just a recognition of René Berkvens’s contribution to Damen Shipyards Group’s success. The Group’s readiness to disseminate the results of its research among European maritime sectors and its willingness to give professional experience to students and young engineers from different countries has contributed to the success of the European maritime industry.

No doubt that René Berkvens would say that the success of Damen Shipyards Group and his contribution to the European maritime industry is due to the efforts of many people in the Group. But those people have been encouraged and motivated by his leadership. In the unanimous opinion of the Council of the Confederation of European Maritime Technology Societies, René Berkvens has made a significant contribution to not only the success of the Damen Shipyards Group, but also the European maritime industry, and is indeed is a worthy recipient of the CEMT Award.

About the Confederation of European maritime Technology Societies (CEMT)

The Confederation of European Maritime Technology Societies (CEMT) is an independent confederation of professional institutions, that is those involved in education and professional development, and learned societies, that is those facilitating the exchange of information in the field of maritime technology. CEMT is recognised by the European Commission.

Through its member Societies which come from France, Germany, Greece, Italy, Poland, Portugal, Spain, Serbia, Turkey the UK and, of course, the Netherlands, CEMT is able to call upon the knowledge, skills and experience of over 40,000 professional naval architects, marine engineers and others in the field of maritime technology, all involved in all aspects of the European maritime industry. 

About the CEMT Award

Each year, CEMT presents an award to an individual or an organisation which it considers has made a significant contribution to the success of the European maritime industry. The purpose of the Award to both recognise and to encourage such achievement by others.

Such a contribution to the success of the maritime industry may come in many forms, as past Awards have demonstrated. It may come from the research and development which will lead to the innovation that is the key to the future success of the industry, or it may come teaching the engineers of the future who are the key to such innovation. It may also come from the leadership and inspiration shown by an individual.

Details of previous recipients of the CEMT Award are at www.cemt.eu/Award

Δημιουργία "Ναυτιλιακού Δικτύου Φυσικού Αερίου"

Τη Δευτέρα 29 Μαΐου 2017 υπογράφηκε στα γραφεία τησ ΕΕΝΜΑ Πρωτόκολλο Συνεργασίας για τη δημιουργία "Ναυτιλιακού Δικτύου Φυσικού Αερίου" μεταξύ των ΕΛ.Ι.Ν.Τ., ΕΕΝΜΑ, ΣΕΕΝ, ΕΚΦΝ, ΔΕΠΑ, BV, DNV-GL, RINA, BUNKERNET, EUROPA VENTURE, ΕΚΤΕΑ, HEMEXPO, ΕΛΙΜΕ & Ο.Λ. ΒΟΛΟΥ.
Στόχος του Δικτύου είναι η ομαλή και ταχεία ένταξη του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στο σύνολο των ναυτιλιακών καυσίμων, στο πλαίσιο της ενίσχυσης αειφόρων και περιβαλλοντικών φιλικών τεχνολογιών πρόωσης για τη θαλάσσια μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, μέσω της ανάληψης δράσεων έρευνας, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης τόσο των δημοσίων φορέων όσο και του ευρύτερου κοινού.
Το MARINE LNG NETWORK αποτελεί μία πρωτοβουλία συστηματικής συνεργασίας, ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών σε θέματα ΥΦΑ, φορέων ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και της αγοράς ΥΦΑ κατά τα πρότυπα αντίστοιχων διεθνών και ευρωπαϊκών φορέων για την ενίσχυση της βιωσιμότητας και της αειφορίας της ναυτιλίας μέσω της χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου και τη σημαντική μείωση των εκπομπών όπως τα SOx, NOx, CO2, και τα σωματίδια (PM).
Βασικές επιδιώξεις του Δικτύου είναι η παρακολούθηση και εξέλιξη της σχετικής νομοθεσίας σε Διεθνές και εθνικό επίπεδο, η εφαρμογή των συναφών αποφάσεων, η ανάληψη και υποστήριξη δράσεων που στοχεύουν στη βιωσιμότητα, την αποδοτικότητα και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ, ως ναυτιλιακού καυσίμου, καθώς και η συμβολή σε θέαμτα εκπαίδευσης, ασφάλειας και έρευνας.
Η έδρα του Δικτύου θα βρίσκεται τα γραφεία της ΕΕΝΜΑ και ο συντονισμός των ενεργειών και δράσεων του αναλαμβάνει εξαμελής Συντονιστική Επιτροπή. Στις άμεσες προτεραιότητες του Δικτύου είναι η πραγματοποίηση συναντήσεων με Υπουργεία και λοιπούς φορείς που άμεσα και έμμεσα σχετίζονται με το ΥΦΑ ως ναυτιλιακό καύσιμο.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ "Modernization of Existing Vessels"

Δελτίο Τύπου
Στο πλαίσιο των μηνιαίων παρουσιάσεων του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. επί θεμάτων Ναυτικής Τεχνολογίας, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Μαΐου 2017, τεχνική παρουσίαση της εταιρείας SEAMARK MARINE INC με θέμα : Modernization of Existing Vessels by SEC: Upgrate of Container Securing Systems - New "Green Ship" Mooring & Deck Machinery (eligible for EU grants).



Πειραιάς 28 Απριλίου 2017: Με τη συμμετοχή μελών του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017, στην ανακαινισμένη αίθουσα εκδηλώσεων του Ινστιτούτου, η Ετήσια Γενική Συνέλευση του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. Η προσέλευση των μελών ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική, με την παρουσία αρκετών ιδρυτικών μελών του Ινστιτούτου. 
Η διαδικασία εξελίχθηκε κανονικά. Εγκρίθηκαν τα πεπραγμένα της περιόδου 27/04/2016 έως 19/04/2017 – οικονομικά, εκδηλώσεων και δράσεων του Ινστιτούτου. Η Ελεγκτική Επιτροπή εισηγήθηκε την απαλλαγή του Διοικητικού Συμβουλίου από κάθε ευθύνη για το πρώτο έτος θητείας του. Τα μέλη ΕΛΙΝΤ απάλλαξαν το Δ.Σ. από κάθε ευθύνη για την παρούσα περίοδο.


Μήλος, Αδάμας- 21 & 22 Απριλίου 2017
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε  φέτος στο Συνεδριακό Κέντρο «Γεώργιος Ηλιόπουλος», στον Αδάμαντα της Μήλου (το 1ο πραγματοποιήθηκε στις 10 & 11 Μαρτίου 2016, στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά). Το συνέδριο, τελούσε υπό την αιγίδα του Δήμου Μήλου, του Λιμενικού Ταμείου Μήλου και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και διοργανώθηκε από το Ενεργειακό & Περιβαλλοντικό Γραφείο Αιγαίου, το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων ΔΑΦΝΗ και το δημοσιογραφικό portal Energypress.
Συντονιστής και υπεύθυνος της διοργάνωσης  ήταν ο κ. Ευθυμιόπουλος Ηλίας, διευθυντής του Ενεργειακού & Περιβαλλοντικού Γραφείου Αιγαίου ενώ το συνέδριο άνοιξε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικών Υποθέσεων κ. Νεκτάριος Σαντορινιός.


Συνάντηση μελών CEMT – Βελιγράδι – 12 Απριλίου 2017


Συνάντηση μελών CEMT – Βελιγράδι – 12 Απριλίου 2017

Έκθεση Περιεχομένων Συζήτησης


Η συνάντηση έγινε στα γραφεία της Σχολής Μηχ/γων Μηχ/κων του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου, με οικοδεσπότη τον καθηγητή και Πρόεδρο του Συλλόγου Ναυπηγών Σερβίας, κ. Milorad Motok.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος 8 από τα 12 μέλη της CEMT. Το ΕΛΙΝΤ εκποσωπήθηκε από τον υπογράφοντα.

Η επόμενη συνάντηση του CEMT αναμένεται να γίνει στην Ρώμη τον Νοεμβριο 2017.
Συνοπτικά τα σημαντικότερα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα παρακάτω. Γίνεται επίσης αναφορά στην Agenda της συνάντησης και στα θέματα της προηγούμενης συνάντησης το Νοέμβριο στην Τουρκία.



Piraeus, 12.04.2017:  A new partnership between the Hellenic Institute of Marine Technology and the Greek Section of the Society of Marine Technology and Marine Engineers set up to strengthen cooperation between the two organizations on their work on promoting advances in marine technology, was today signed by Mr. Michael Matzafos HIMT Chairman  and Mr. John Kokkarakis, Chairman of  SNAME Greek Section.

Ομάδα του ΕΜΠ σε παγκόσμιο διαγωνισμό Ναυπηγικής

Την ακαδημαϊκή χρονιά 2015-2016 σχηματίστηκε από φοιτητές της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ η ομάδα «ΩΚΕΑΝΟΣ-ΕΜΠ», με σκοπό την συμμετοχή στον παγκόσμιο διαγωνισμό ναυπηγικής τεχνολογίας «Hydrocontest». Ο διαγωνισμός θεσπίστηκε το 2014, διοργανώνεται ετησίως από το HYDROS Foundation και για το 2017, θα λάβει χώρα στο Saint-Tropez της Γαλλίας, 3-10 Σεπτεμβρίου.



Αξιότιμα Μέλη,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΙΝΤ, στο πλαίσιο των καταστατικών προβλέψεων, συγκαλεί Ετήσια Τακτική  Γενική Συνέλευση των Μελών του, την 20η Απριλίου 2017, ημέρα Πέμπτη  και ώρα 10:00π.μ. στα Γραφεία του (Σκουζέ 14  - 3ος όροφος).
Σε περίπτωση μη απαρτίας, η επαναληπτική Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την 26η Απριλίου 2017, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18:00


Navigate the Greek Cluster MARITIME HELLAS

Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, αποφάσισαν στις αρχές του καλοκαιριού του 2016, να προβάλουν με ένα συστηματικό και συντονισμένο τρόπο την Ελληνική Ναυτιλιακή Συστάδα και ανέθεσαν στην μη κερδοσκοπική, θυγατρική του ΝΕΕ εταιρεία ΝΑΥΣ την οργάνωση αυτής της ιστοσελίδας που στόχο έχει να συμπεριλάβει μέλη όλων των τομέων της Ελληνικής Ναυτικής και Ναυτιλιακής κοινότητας καθώς και των σχετιζόμενων με αυτήν δραστηριοτήτων. Η δομή και ο σχεδιασμός, επελέγησαν με σκοπό να διευκολύνουν τους επισκέπτες. Το ύψος των τελών εγγραφής και των συνδρομών, στοχεύουν στην κάλυψη του αρχικού κόστους και της συντήρησης του MARITIME HELLAS – navigate the Greek cluster , ενώ τυχόν επιπλέον έσοδα, θα διατεθούν στην Ναυτική Εκπαίδευση.
Για την εγγραφή σας επισκεφτείτε τη διεύθυνση  http://www.maritimehellas.org/el/applicationform


Ένα επαγγελματικό/εκπαιδευτικό «μεταβιβλίο» από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Φεβρουάριος 2017

Ο νεολογισμός «μεταβιβλίο» δημιουργήθηκε από τον ομότιμο καθηγητή του Ε.Μ.Π. Θόδωρο Λουκάκη (Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών) για να υποδηλώσει τα χαρακτηριστικά ενός καινοτόμου ηλεκτρονικού επαγγελματικού/εκπαιδευτικού έργου με σημαντικά ευρύτερο περιεχόμενο και χρησιμότητα από ένα σύνηθες σύγγραμμα ή επαγγελματικό εγχειρίδιο.Ένα μεταβιβλίο έχει διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά και διαφορετική, πλουσιότερη δομή περιεχομένου από ένα έντυπο βιβλίο και μπορεί να περιέχει ως εκ τούτου διάφορα είδη ύλης. Δηλαδή, εκτός του κειμένου: έτοιμα προς εκτέλεση προγράμματα Η/Υ, τα ίδια σε πηγαία μορφή, συλλογές φωτογραφιών και βίντεο, άφθονα στοιχεία για σχεδίαση καθώς και πληθώρα βιβλιογραφικών αναφορών σε πλήρες κείμενο.



Στην εκδήλωση κοπής πίτας της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (Ε.Ε.Κ.Φ.Ν.), που έγινε την Παρασκευή 17/2/2017 στο κρουαζιερόπλοιο NEFELI, βραβεύτηκε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας, Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α.), κος Μιχαήλ Μαντζαφός.


Αποχαιρετισμός στον Εκλεκτό Φίλο και Συνάδελφο Γιάννη Κουιμάνη

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας με τον Πρόεδρό του, κύριο Μιχαήλ Μαντζαφό, ο οποίος για λόγους υγείας δεν κατέστει δυνατόν να παρευρεθεί, αποχαιρετάει, σήμερα, ένα από τα πλέον πολύτιμα μέλη του, το Ναυπηγό Μηχανολόγο Μηχανικό, Ιωάννη Κουιμάνη, τον αγαπητό μας Γιάννη.
Λέει με υπερηφάνεια το τελευταίο αντίο στον καλό συνάδελφο και φίλο, εμπνευσμένο επιστήμονα ναυπηγό, του οποίου η σκέψη και το έργο φωτίζουν και θα φωτίζουν τους νεώτερους.
Ο Γιάννης είχε ιδιαίτερη ακτινοβολία. Ήταν, χωρίς υπερβολή, ο σύνδεσμος μεταξύ των μελών του Ινστιτούτου και του τεχνικού ναυτιλιακού κόσμου του Πειραιά. Η πλέον των 60 ετών προσφορά του στο σχεδιασμό πλοίων και στη ναυπηγική τεχνολογία ήταν όχι μόνο προσφορά γνώσης και σοφίας αλλά και προσφορά ψυχής, οράματος, ιδέας, κατεύθυνσης.



Σας γνωρίζουμε ότι απεβίωσε το εξέχον μέλος του Ινστιτούτου μας, Ιωάννης Κουιμάνης, του οποίου η εξόδιος ακολουθία και κηδεία θα γίνει  στον Ι.Ν. των Αγίων Θεοδώρων Κοιμητηρίου Καλλιθέας, την Τρίτη  14/02/2017  και ώρα  14.30 μμ.

Παράκληση της οικογένειας, σε όσους επιθυμούν, αντί στεφάνων να γίνουν δωρεές στα παρακάτω Ιδρύματα :
Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας : Alpha Bank : GR1701401270127002002012595
Kardamylian Foundation INC : Εθνική Τράπεζα : GR9301101960000019659710479



Την Δευτέρα 30-01-2017 και ώρα 19:00 πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΛ.Ι.Ν.Τ., μέσα σε ένα φιλικό και εγκάρδιο περιβάλλον,
η εκδήλωση κοπής της Πρωτοχρονιάτικης πίτας 2017 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας με μεγάλη συμμετοχή μελών, εκπρόσωπων φορέων και φίλων.



Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014


Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013


Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...