Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΔΙΑΛΕΞΗ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο πλαίσιο των μηνιαίων παρουσιάσεων του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας, πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019, στην αίθουσα Εκδηλώσεών του ΕΛ.Ι.Ν.Τ., διάλεξη με θέμα: «Methanol as Maritime Fuel: Prospects and Challenges», με ομιλητή τον κ. Θεόδωρο Ζάννη, Επίκουρο Καθηγητή στον Τομέα Ναυπηγικής και Ναυτικής Μηχανολογίας της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στην επιστημονική περιοχή των Ναυτικές Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως.
Ο κ. Ζάννης ανέλυσε και παρουσίασε τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα τη χρήσης μεθανόλης ως καυσίμου στα πλοία και τις προοπτικές που έχει σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα (βαρύ πετρέλαιο, Diesel) και LNG σε συνδυασμό με τις δυνατότητες των μηχανών διπλού καυσίμου και τη διαθεσιμότητα και μελλοντική  αξιοποίηση των βιο-καυσίμων και των ήπιων μορφών ενέργειας.
Μέλη του Ελληνικού Ινστιτούτου της Ναυτικής Τεχνολογίας, στελέχη Ναυτιλιακών εταιρειών, Νηογνώμονες, εκπρόσωποι φορέων και ενώσεων καθώς και καθηγητές και φοιτητές ναυτιλιακών σπουδών παρακολούθησαν την παρουσίαση  με ιδιαίτερη προσοχή. Ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις προς τον ομιλητή που επιβεβαίωσαν το ενδιαφέρον του ακροατηρίου για το θέμα, καθώς και για τις απόψεις του ομιλητή όσον αφορά στις προοπτικές της χρήσης μεθανολης ως καυσίμου στα εμπορικά πλοία.

Περίληψη

Methanol as Maritime Fuel: Prospects and Challenges
Θεόδωρος Ζάννης1, Ηλίας Υφαντής2, Ιωάννης Κατσάνης1 και Ευθύμιος Παριώτης1
1 Τομέας Ναυπηγικής και Ναυτικής Μηχανολογίας, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων
2 Πολυτεχνική Σχολή, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Κύπρος

Η εφαρμογή του ορίου 0.5% για το ποσοστό θείου στο ναυτιλιακό καύσιμο διεθνώς από το 2020 και έπειτα έχει οδηγήσει την διεθνή επαγγελματική και ερευνητική ναυτιλιακή κοινότητα στην εξεύρεση λύσεων για την ικανοποίηση του συγκεκριμένου ορίου. Ένα πεδίο λύσεων αφορά την χρήση εναλλακτικών και φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων τα οποία δεν περιέχουν καθόλου θείο. Ένα ιδιαιτέρως φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο είναι η μεθανόλη, η οποία δεν περιέχει καθόλου θείο και λόγω της σύστασης της εμφανίζει πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (πολύ μικρή αναλογία άνθρακα προς υδρογόνο) και σωματιδίων αιθάλης (παρουσία οξυγόνου στην χημική της σύσταση). Η μεθανόλη εξαιτίας του υψηλού αριθμού οκτανίου (μικρού αριθμού κετανίου) μπορεί να καεί χωρίς ουσιαστικές τροποποιήσεις σε ναυτικές μηχανές ανάφλεξης δια σπινθηρισμού ενώ μπορεί να καεί κατόπιν κατασκευαστικών τροποποιήσεων και σε 4-Χ και σε 2-Χ μηχανές ανάφλεξης δια συμπίεσης. Ήδη μεγάλοι κατασκευαστές 2-Χ ναυτικών μηχανών ανάφλεξης δια συμπίεσης διαθέτουν στην αγορά κινητήρες καύσης μεθανόλης. Πέρα όμως από τα περιβαλλοντικά οφέλη της καύσης της μεθανόλης σε ναυτικούς κινητήρες υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να είναι δυνατή σε ευρεία κλίμακα η χρήση της μεθανόλης σε πλοία. Συγκεκριμένα θα πρέπει να εκτιμηθεί το σχετικό κόστος μετατροπής ενός υφιστάμενου πλοίου με μηχανές ντίζελ ώστε να μπορεί αυτό να λειτουργεί με μεθανόλη. Ακόμα θα πρέπει να εκτιμηθούν οι επιπτώσεις στην λειτουργία των ναυτικών μηχανών από την χρήση της μεθανόλης λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή είναι υγροσκοπική. Επιπρόσθετα θα πρέπει να συνεκτιμηθεί η δυνατότητα όσον το δυνατόν ευρύτερης εξυπηρέτησης του διεθνούς στόλου πλοίων από παράκτιους σταθμούς μεταφόρτωσης μεθανόλης σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες δυνατότητες παραγωγής μεθανόλης των διυλιστηρίων. Τέλος η χρήση της μεθανόλης θα πρέπει να συγκριθεί με άλλες τεχνικές λύσεις όπως η χρήση LNG και η χρήση ένυδρων πλυντρίδων επεξεργασίας καυσαερίων (scrubbers), οι οποίες είναι σήμερα εμπορικά διαθέσιμες και μπορούν να ικανοποιήσουν τα αυστηρά μελλοντικά όρια του ΙΜΟ για το ποσοστό θείου του καυσίμου και τις αντίστοιχες εκπομπές SOx.

Το πληρες άρθρο είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Αν είστε μέλος παρακαλούμε συνδεθείτε με τον κωδικό σας.
Για να γίνετε μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. ακολουθήστε τις οδηγίες στις Εγγραφές Μελών


Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

TRAINING WORKSHOP, ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ «ΕΛΙΝΤ» / «MAR.TEC.M.A.» / «Ε.Ε.Δ.Ε.» ΣΤΙΣ 19 & 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Περισσότερα...
Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Περισσότερα...
Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ TOY 9ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΥΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Περισσότερα...
Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013

ΕΣΠΕΡΙΔΑ – “HEPHAESTUS 2013” ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/03/2013

Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...