Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.

Νέες κατασκευές και μετασκευές / μετατροπές Ε/Γ πλοίων με τη ματιά του αρχιτέκτονα

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ - Η συμμετοχή στο σχεδιασμό ενός νέου πλοίου είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δημιουργικές στιγμές του Αρχιτέκτονα. Η ελευθερία σχεδιασμού που προσφέρει η νέα κατασκευή πλοίου είναι μοναδική.

Οι επεμβάσεις ξεκινούν από το κέλυφος: Εξωτερικά καταστρώματα, προφίλ πλοίου, και στη συνέχεια εσωτερικά με προτάσεις / δημιουργία νέων λειτουργιών, δημιουργία νέων πρότυπων για τις παλιές λειτουργίες (καμπίνες, εστιατόρια, κ.λπ.).

 

Σημαντικό στοιχείο της νέας κατασκευής είναι ο προϋπολογισμός που συνήθως είναι υψηλός και επιτρέπει τις προαναφερθείσες επεμβάσεις, καθώς ο εντυπωσιασμός είναι μέσα στα στοιχεία της νέας κατασκευής και ο πλοιοκτήτης αλλά και το ναυπηγείο γίνονται «γαλαντόμοι».

Οι νέες κατασκευές πλοίων ναυπηγούνται σε συγκεκριμένα οργανωμένα ναυπηγεία κυρίως της Ευρώπης και τα τελευταία χρόνια και της Ασίας.

Η κατασκευή τους απαιτεί την κάθετη οργάνωση του ναυπηγείου καθώς και τις υποδομές του και ο χρόνος παράδοσής τους είναι πολύ συγκεκριμένος (συνήθως γύρω στα 2 χρόνια) ανάλογα με το μέγεθός τους.

Ο προγραμματισμός της κατασκευής που προσφέρει το ναυπηγείο βοηθά στη σωστή οργάνωση, στην έγκαιρη έγκριση των σχεδίων από τον νηογνώμονα, την έγκαιρη παραγγελία υλικών, την αποφυγή λαθών, την οικονομία του έργου.

Η προκατασκευή και μάλιστα σε blocks στα οποία έχει γίνει προεγκατάσταση των βασικών ηλεκτρικών, υδραυλικών και στοιχείων κλιματισμού είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά των νέων κατασκευών. Παράλληλα, ίσως και αρκετά μακριά από το ναυπηγείο κατασκευάζονται τα blocks των καμπινών με τα λουτρά τους, επηρεάζοντας θετικά τον χρόνο και το κόστος του έργου.

ΜΕΤΑΣΚΕΥΕΣ - Οι μετασκευές διαφέρουν ανάλογα με την έκτασή τους - μικρή ή μεγάλη.

Το υπάρχον κέλυφος όμως περιορίζει τις δημιουργικές δυνατότητες του Αρχιτέκτονα. Βέβαια πάντα μπορούν να γίνουν επεμβάσεις structural, όμως υπάρχουν κατασκευαστικά όρια και σαφώς οικονομικά.

Η λογική της μετασκευής (κυρίως μεγάλης έκτασης) είναι ότι υπάρχει ένα πλοίο σε καλή γενικά κατάσταση που με μια αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών του συστημάτων και με μια σοβαρή ανακαίνιση των καμπινών και σαλονιών μπορεί να ξαναγίνει ανταγωνιστικό, ακόμη και να παραταθεί ο χρόνος ζωής του.

Στις μετασκευές συνήθως ο προϋπολογισμός είναι πιο περιορισμένος. Η σκέψη ότι δεν παύει να είναι ένα παλιό πλοίο περιορίζει τον προϋπολογισμό.

Ενδιαφέρουσες πολύ είναι οι μετασκευές μετατροπής από πλοίο της ακτοπλοΐας σε κρουαζιερόπλοιο όπως επίσης η επέκταση του πλοίου με την προσθήκη, στη μέση συνήθως, ενός ολόκληρου block.

Οι μετασκευές αυτές γίνονται συνήθως στα μεγάλα ναυπηγεία γιατί απαιτούν και συγκεκριμένη οργάνωση, ενώ οι μετασκευές μικρότερης έκτασης γίνονται συνήθως σε μικρότερα ναυπηγεία.

Στη μετασκευή μικρότερης έκτασης η δυσκολία αλλά και η πρόκληση του Αρχιτέκτονα είναι να μπορέσει να συνδυάσει τα τμήματα που κρατιούνται με την καινούργια αρχιτεκτονική και διακόσμηση των νέων χώρων, έτσι ώστε τα υφιστάμενα παλαιά στοιχεία να μπορούν να συνυπάρξουν με τα νέα.

Σημαντικό πλεονέκτημα της μετασκευής σε σχέση με τα νεότευκτα είναι ο χρόνος κατασκευής που είναι σημαντικά πιο μικρός από αυτόν της νέας κατασκευής.

Σοβαρός παράγοντας για την ομαλή εξέλιξη της μετασκευής είναι και τα απρόοπτα, οι «εκπλήξεις» κατά τη διάρκεια της αποξήλωσης για την κατάσταση της υποδομής, οι χρόνοι παράδοσης των υλικών κ.λπ.

Τα Ελληνικά ναυπηγεία μέχρι πριν από λίγα χρόνια αντιμετώπιζαν με επιτυχία είτε τις μετασκευές είτε την κατασκευή νέων πλοίων. Σήμερα δυστυχώς βρίσκονται σε παρακμή.

Το πληρες άρθρο είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Αν είστε μέλος παρακαλούμε συνδεθείτε με τον κωδικό σας.
Για να γίνετε μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. ακολουθήστε τις οδηγίες στις Εγγραφές Μελών
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

TRAINING WORKSHOP, ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ «ΕΛΙΝΤ» / «MAR.TEC.M.A.» / «Ε.Ε.Δ.Ε.» ΣΤΙΣ 19 & 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Περισσότερα...
Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Περισσότερα...
Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ TOY 9ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΥΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Περισσότερα...
Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013

ΕΣΠΕΡΙΔΑ – “HEPHAESTUS 2013” ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/03/2013

Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...