Σύνδεση Μελών

Σύνδεση με προνόμια ΕΛ.Ι.Ν.Τ.

Marine Passive Safety Equipment – Fast Oil Recovery System

R Hallopeau, JLMD, France

SUMMARY
The merchant shipping is born with the necessity of transporting goods from one port to another, making the holds and tanks the core of the ship. When it comes to oil and chemical transportation or bunkers storage, the tank becomes a potential environmental risk. As an hazardous incident occurs the black gold turns into pollutant and the vessel becomes an “Ecological time bomb”. With the modernisation of ships, architectural modifications, navigation and safety equipment, IMO rules, ISM Code, all appear acting for reducing accidents, and therefore its environmental damages and financial consequences. However, with all current preventive measures to avoid casualties, the zero risk is never reached. Here is the technical gap that should be fulfilled with devices, architectural modifications, equipments, becoming active after the incident to mitigate its consequences: the passive safety equipments. This new way of thinking gave birth to the Maritime Passive Safety industry (anti-leaking systems, oil recovery systems ...). The FOR System, belonging to this industry, facilitates and speeds-up the recovery of the liquid product, after the accident, directly in the tanks.

 

INTRODUCTION
In the current industrial context, the maritime sector is expected to reduce significantly its impact on the maritime environment. In that respect, efforts have been made to reduce, in a normal framework, the foot print of the maritime transport by a constant care of the environment: ballast water treatment, fuel consumption, COx, SOx and NOx emissions, sewage treatment, anti fouling paint … However the scope of the after-incident, heavy source of environmental damage and expenses, is not considered and suffers a lack of technical consideration.

Particularly, the tank which is a valuable component for the shipping business becomes the core of the environmental concern when the incident arises. In order to make the shipping business more profitable and to avoid the accident, the tank design followed some upgrades imposed by commercial and safety constraints. Nevertheless, the ship and her tanks are not designed to participate to the mitigation of the after-incident, leaving some rooms for a revolution in the naval architecture: “Upgrade the ship with the ability to limit the consequences of an incident at sea”.

In this document we will mainly focus on cargo and bunker tanks.

Το πληρες άρθρο είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Αν είστε μέλος παρακαλούμε συνδεθείτε με τον κωδικό σας.
Για να γίνετε μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. ακολουθήστε τις οδηγίες στις Εγγραφές Μελών
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

TRAINING WORKSHOP, ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ «ΕΛΙΝΤ» / «MAR.TEC.M.A.» / «Ε.Ε.Δ.Ε.» ΣΤΙΣ 19 & 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
«ΗΦΑΙΣΤΟΣ 2013» / ΑΘΗΝΑ & «HE.M.E.EXPO. 2013» / ΣΑΓΚΑΗ

Σε συνέχεια της προηγούμενης – ενημερωτικής εσπερίδας που οργανώθηκε

Περισσότερα...
Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Το καθιερωμένο βραβείο ΕΛ.Ι.Ν.Τ απονεμήθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Επίσημου Δείπνου στο Ναυτικό Όμιλος Ελλάδος στον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο για τη μεγάλη του προσφορά στο ναυτιλιακό χώρο αλλά και για το σημαντικό κοινωνικό έργο.

Περισσότερα...
Παρασκευή, 02 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ TOY 9ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΥΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γίνεται γνωστό ότι την Τρίτη 08/04/2014 με πρωτοβουλία του «Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε

Περισσότερα...
Δευτέρα, 08 Απριλίου 2013

ΕΣΠΕΡΙΔΑ – “HEPHAESTUS 2013” ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/03/2013

Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία η πρώτη προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση του forum «Ήφαιστος 2013» την Παρασκευή 29/03/2013 στις εγκαταστάσεις της «Environmental Protection Engineering» – E.P.E. S.A. Περισσότερα...